Lyžiarsky zápisník Dominiky Synakovej

09.03.2010 14:50

Dňa 17.1.2010 sa stretlo 35 žiakov o 8:45 na železničnej stanici. Vlak nám išiel 9:20 a dovtedy sme stihli naložiť do auta batožinu. Keď bolo všetko naložené, rozlúčili sme sa s rodičmi a čakali sme na náš rýchlik. Vo vlaku si každý našiel svoje miesto. Každý si vymyslel vlastnú zábavu. O 2 hodiny sme boli vo Vrútkach a odtiaľ sme išli autobusom do Jasenskej doliny. Keď sme vystúpili z autobusu, priamo pred nami bola tá chata, v ktorej sme sa mali ubytovať. Hneď sme sa ubytovali a potom sme mali voľno až do 16:00. Po večeri, ktorá bola o 16:15, sme mali voľno až do 20:30 (vtedy sa konala schôdza, ktorú sme mali po celý týždeň nášho pobytu). Po schôdzi sme mali ,,didžinu“. Večierku sme mali do 23:00, potom sme išli spať, no niektorým sa nechcelo, a tak ešte chodili po chodbách a podobne. V pondelok sme mali raňajky o 8:30. Po raňajkách sa išla lyžovať 1. skupinka (lyžiari). Oni sa lyžovali predpoludním a potom poobede sa išla lyžovať 2. skupinka (nelyžiari). A o 16:00 sa začínalo večerné lyžovanie. Zase išla 1. skupinka a po večeri zase 2. skupinka, ktorá dolyžovala o 20:00. Po schôdzi niektorí pozerali film a niektorí sa zase zabávali na izbách. O 23:00 sme mali ísť spať. Na ďalší deň po raňajkách sme sa išli zase lyžovať, ale teraz začínala 2. skupinka. Lyžovali sme sa tak ako v pondelok, len začala 2. skupinka a aj končila 2. skupinka o 20:00. Po schôdzi bola diskotéka do 24:00 a potom sme išli spať. V stredu bol tzv. kritický deň. Po raňajkách sme sa neboli lyžovať ráno, ale až večer. Tak sme išli na prechádzku asi o 12:00, dovtedy sme mali voľno. Prechádzka trvala asi 1 hodinu, ale zatiaľ chalani stihli zguľovať dievčatá. Po prechádzke sme išli všetci na obed. Lyžovať sme išli až večer a mali sme na výber: pred večerou, po večeri alebo celý večer podľa toho, ako kto vládal. V piatok sa už všetci vedeli lyžovať a po raňajkách a po obede si už všetci trúfli ísť na lanovku. Bolo to fantastické. Po poslednom večernom lyžovaní sme mali poslednú diskotéku. Na druhý deň ráno som nemohla uveriť, že 6 dní tak rýchlo ubehlo. Nechcelo sa mi vôbec vstať z postele, lebo sa mi tam páčilo a nechcela som už ísť preč. Nakoniec som musela vstať, lebo boli raňajky a tie som nechcela zmeškať.

Okolo 13:00 sme nastúpili do autobusu a išli sme ním až do Vrútok. Autobus bol úplne plný, tak niektorí žiaci museli stáť. Vo Vrútkach sme čakali asi 1hodinu na rýchlik. Každý si našiel svoje miesto a zábavu. Niekto počúval MP3 prehrávač, hral karty, čítal knihu alebo si aj pospal. Pred Trenčínom sme sa začali baliť a pomaly obliekať. Na stanici v Novom Meste nad Váhom nás čakali rodičia či súrodenci, ale aj niektorí rodičia doniesli domáce zvieratko. Niekto bol rád, že už je doma a niekto zase naopak. Ja by som tam zostala aj mesiac,  možno aj 2 mesiace, no už by mi asi trochu chýbali rodičia a už by ma asi nebavilo lyžovať každý deň ráno a večer. Ten týždeň stačil. Som rada, že máme takých skvelých učiteľov, ktorí nás naučili lyžovať.